Najczęściej zadawane pytania

pytania i odpowiedzi

  • Mobilny Bank ogólnie

  • Transakcje, historia rachunku, limity

  • Karty kredytowe i kredyty

  • Hasła, dostęp, aktywacja, logowanie

    Zainstalowałam/em Mobilny Bank. Jak się do niego zalogować?
    Pierwsze Logowanie do aplikacji Mobilny Bank polega na poprawnym wprowadzeniu przez Użytkownika:
    - identyfikatora i hasła ustanowionego dla posiadanej bankowości internetowej oraz swojej daty urodzenia lub
    - identyfikatora do bankowości internetowej i mobilnego hasła startowego oraz swojej daty urodzenia.
    Po wpisaniu powyższych danych użytkownik zostanie poproszony o ustanowienie hasła, którym będzie się logował do aplikacji Mobilny Bank (od 8 do 12 cyfr). Podczas kolejnego logowania należy podać już tylko ustanowione hasło.

    Jak otrzymam hasło do aplikacji?
    Hasło do aplikacji nadaje się samemu. Po zainstalowaniu  aplikacji należy wpisać swój identyfikator i hasło do bankowości internetowej oraz swoją datę urodzenia, a następnie samemu nadać hasło składające się od 8 do 12 cyfr. Od tego czasu hasło to używane będzie do logowania do aplikacji.
     
    Co to jest konto iTunes/Google/Microsoft?
    Aby móc zainstalować jakąkolwiek aplikację ze sklepów z aplikacjami producenci systemów wymagają założenia konta dostępowego. Przy pierwszym uruchomieniu sklepu (AppStore, Google Play, Windows Phone Store) pojawi się formularz, który należy uzupełnić, aby móc instalować na telefonie aplikacje.
     
    Na ilu urządzeniach mogę aktywować aplikację?
    Aplikację Mobilny Bank można aktywować maksymalnie na 9 urządzeniach. Ilość aktywnych aplikacji można sprawdzić logując się do R-Online, wybierając z menu "Ustawienia" oraz "Mobilny Bank-Twoje Aplikacje". Gdy Użytkownik będzie próbował zainstalować aplikację na 10 urządzeniu zobaczy komunikat:  "Przekroczono limit aktywnych urządzeń. Aktywacja kolejnej aplikacji nie jest możliwa. Skontaktuj się z doradcą Centrum Telefonicznego."

    Jak uruchomić Mobilny Bank na drugim i kolejnym telefonie?
    Po zainstalowaniu aplikacji na kolejnym urządzeniu należy przejść przez pierwsze logowanie.  Należy na wyświetlonym ekranie wprowadzić identyfikator i hasło używane do logowania w bankowości internetowej oraz swoją datę urodzenia. Następnie należy wpisać ustalone wcześniej hasło logowania do Mobilnego Banku (jedno hasło obowiązuje do logowania na wszystkich naszych instalacjach Mobilnego Banku).
     
    Czy mogę połączyć się z Bankiem przez bezprzewodową sieć Wi-Fi?
    Tak, jeśli dany telefon wyposażony jest w odpowiednią funkcję połączenia Wi-Fi . Należy jednak pamiętać, aby unikać korzystania z niezabezpieczonych sieci publicznych, a także aby zabezpieczyć swój telefon za pomocą oprogramowania antywirusowego. 
     
    Dlaczego do codziennego logowania do Mobilnego Banku potrzebuję innego hasła niż do bankowości internetowej?
    Ze względów bezpieczeństwa, a także dla zapewnienia wygody w korzystaniu Klient do zalogowania używa numerycznego hasła logowania. Dzięki temu nie występują problemy związane z używaniem klawiatury alfanumerycznej na ekranie telefonu.
     
    Czy od razu po pierwszym logowaniu aplikacji mogę korzystać ze wszystkich funkcji Mobilnego Banku?
    Tak, od razu po zalogowaniu Klient może w pełni korzystać z funkcjonalności Mobilnego Banku w zakresie posiadanych produktów.
     
    Po jakim czasie  nastąpi automatyczne wylogowanie z aplikacji?
    Czas bezczynności to 5 minut. Po tym czasie nastąpi automatyczne wylogowanie z aplikacji.

    Zablokowałem Mobilny Bank wpisując 3 razy złe hasło, co zrobić?
    Wystarczy zalogować się do swojego konta bankowości internetowej przez stronę moj.raiffeisenpolbank.com i w zakładce "Twoje systemy" wybrać "Mobilny Bank - odblokuj".
     
    Zapomniałem hasło do Mobilnego Banku. Co mogę zrobić?
    Wystarczy zalogować się do bankowości internetowej R-Online i w Ustawieniach wybrać pozycję Mobilny Bank - zmiana hasła. Naciśnij na przycisk "Przywróć hasło domyślne" i zatwierdź kolejne okno. Następnie w Mobilnym Banku należy nacisnąć na znak zapytania przy haśle (lub w "nie pamiętam hasła") i przeprowadzić ponowną aktywację, podczas której należy podać swój identyfikator i hasło do bankowości internetowej R-Online (lub kod TPIN), a następnie wpisać dwukrotnie swoje nowe hasło.
     
    Co to jest APPID?
    APPID jest to unikalny identyfikator aplikacji mobilnej zainstalowanej przez użytkownika na konkretnym urządzeniu mobilnym. Jest on widoczny w Ustawieniach w informacji o aplikacji. Sprawdzić go można również po zalogowaniu do R-Online, wybierając z menu "Ustawienia" oraz "Mobilny Bank - Twoje Aplikacje".
     
    Co robić, jeżeli pojawi się problem z certyfikatem?
    W przypadku, gdy w telefonie ustawiona jest zła data - poza okresem ważności telefonu - pojawi się informacja o problemie z certyfikatem. W pierwszej kolejności ustaw poprawnie datę.
     
    Co zrobić jeśli pojawi się błąd w aplikacji?
    Komunikaty informujące o braku połączenia z bankiem zawierają trzy cyfrowy kod błędu. Na stronie www.mobilnybank.pl w części pomoc jest informacja o kodach błędów oraz o czynnościach jakie należy wykonać.
    W przypadku innych komunikatów błędów w aplikacji proponujemy ponowić wykonywaną operację, a w przypadku ponownego wystąpienia błędu prosimy o kontakt z Centrum Telefonicznym.
     
    Podczas próby zalogowania pojawia się informacja o aktualizacji. Dlaczego po zrezygnowaniu z niej nie ma możliwości zalogowania do aplikacji?
    Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa Twoich środków aktualizacja do najnowszej wersji jest wymagana. Dzięki temu Klienci mogą mieć pewność, że posiadana wersja aplikacji zapewni wzorowy poziom funkcjonalności i bezpieczeństwa. 
  • Telefony - wymagania

    Na jakich telefonach działa Mobilny Bank?
    Aplikacja Mobilny Bank działa na większości nowych modeli telefonów komórkowych. Poniższa tabelka przedstawia minimalne obsługiwane wersje systemów telefonów:
        
    iOS (iPhone, iPad) - 6.0
    Android (np. Samsung Galaxy SII, HTC ONE X) - 2.2
    Windows Phone (np. Nokia Lumia 820) - 7.5 (za wyjątkiem wersji 10)
     
     
    Jak ściągnąć Mobilny Bank na telefon komórkowy?
    Wystarczy wejść na stronę swojego sklepu z aplikacjami (AppStore, Google Play, Windows Phone Store) i w wyszukiwarce wpisać Mobilny Bank, a następnie wybrać  Zainstaluj (dotyczy telefonów z systemem iOS (iPhone), Android, Windows Phone). Możesz także ściągnąć aplikację wchodząc przez telefon na stronę www.mobilnybank.pl i naciśnięcie przycisku "pobierz aplikację" odpowieadającego posiadanemu systemowi w telefonie.
     
    Dlaczego aplikacja Mobilny Bank nie działa na iPhone 3 lub starszych?
    Firma Apple, producent systemu iOS nie wspiera systemu operacyjnego w wersji poniżej 6.0. Z tego powodu minimalną, obsługiwaną wersją systemu iOS jest 6.0. 
     
    Czy do korzystania z Mobilnego Banku konieczne jest instalowanie dodatkowego oprogramowania na telefonie?
    Nie, aby w pełni korzystać z aplikacji wystarczy zainstalowana wersja Mobilnego Banku przeznaczona na posiadany system operacyjny. 
     
    Czy po zmianie numeru telefonu muszę od nowa aktywować Mobilny Bank?
    Nie, aplikacja Mobilny Bank powiązana jest z danym telefonem, a nie z kartą SIM. Nie ma również znaczenia czy dany telefon jest wykorzystywany z kartą prepaid czy też jest na abonament.
     
    Co mam zrobić jeśli zmieniłem telefon (urządzenie)?
    Aby ponownie korzystać z Mobilnego Banku wystarczy pobrać i aktywować aplikację Mobilny Bank na nowym urządzeniu.
     
    Zgubiłem telefon z zainstalowaną aplikacją. Co zrobić?
    Bez podania Twojego hasła logowania osoba posiadająca dostęp do komórki nie ma żadnych możliwości technicznych dostępu do Twoich finansów. W pamięci telefonu nie są przechowywane Twoje dane dotyczące Mobilnego Banku.
    W przypadku utraty urządzenia, na którym zainstalowana jest aplikacja Mobilny Bank należy zalogować się do R-Online oraz zablokować Mobilny Bank. W tym celu należy wybrać "Ustawienia" i następnie "Mobilny Bank - zablokowanie". Należy jednak pamiętać, że taka operacja blokuje dostęp do Mobilnego Banku na wszystkich posiadanych urządzeniach. Aby usunąć aplikację na jednym utraconym urządzeniu należy się skontaktować z Doradcą Klienta, lub z Centrum Telefonicznym. Warto jednak podkreślić, że mimo nie zablokowania aplikacji jest ona cały czas chroniona hasłem logowania, bez wpisania którego nie będzie możliwy dostęp do zgromadzonych środków.  
     
    Nie mogę połączyć się z Internetem. Co mam zrobić? 
    Należy sprawdzić, czy włączona w telefonie jest funkcja transmisji danych oraz czy poprawnie zostało skonfigurowane połączenie internetowe dla posiadanego operatora komórkowego. Odpowiednią konfigurację znaleźć można na stronie www operatora. Można również połączyć się z Internetem poprzez sieć Wi-Fi. Należy jednak pamiętać o zabezpieczeniu telefonu programem antywirusowym przed połączeniem z publicznymi sieciami dostępu. 

Infolinia Mobilnego Banku

Więcej informacji na temat aplikacji i oferty Banku uzyskasz pod numerem:

801 180 801
22 549 99 99

Dla klientów instytucjonalnych

Więcej informacji na temat aplikacji i oferty Banku uzyskasz pod numerem:

22 548 99 44